ReportAir Magazin

A minőség az első

Kovács György, az Airvent minőségfejlesztési vezetője szerint a minőséget mérőszamokkal kell jellemezni, hiszen ezek nélkül nem ejthetünk szót változásról. Lássuk azokat a számokat!

„2016-ban jártam először az Airventnél – akkor még csak látogatóként –, egy lean fórumon, amelyen a dobozgyártócella-projekt sikerét mutatták be. Én akkoriban egy autóipari beszállítónál dolgoztam, kezdetben gyártástámogató mérnökként, majd leanvezetőként és folyamatfejlesztési vezetőként. Az Airvent vezetősége 2019-ben keresett meg a minőség­fejlesztési vezetői pozíció kapcsán. Mivel az autóiparban alkalmazott minőségi követelmények meghaladják a legtöbb ipar­ággal szemben támasztott elvárásokat, úgy véltem, hogy az Airventnél az autóiparban alkalmazott alapeszközökkel is jelentős ered­ményeket lehetne elérni, így novemberben már konkrét stratégiával érkeztem.

Idézőjel

Szeretnénk, hogy minden munkatársunk a sajátjának érezze egy-egy termék sikerét, ezáltal partnereink elégedettségét is.

Reklamációk és hibás termékek minimalizálása

Ekkor az egyik fő feladatunk a reklamációkezelés folyamatának újraszervezése volt, hiszen a panaszok korábban nem a minőségügyhöz, hanem az értékesítőhöz vagy a szervizhez érkeztek be. Ennek legnagyobb hátulütője az volt, hogy a reklamáció valódi oka nem minden esetben lett feltárva, és így intézkedés sem történt annak érdekében, hogy a hibával soha többé ne találkozzunk. Ma már minden vevői panaszt a 8D problémamegoldó módszerrel kezelünk, amellyel garantálni tudjuk, hogy máskor ne fordulhasson elő egy terméknél ugyanaz a hiba. A másik fő feladatunk a hibás termékek házon belüli megfogása, az úgynevezett zárolási folyamat (nem megfelelő termékek elkülönítése) kialakítása volt. Az ismétlődő hibákra PDCA-projekt (négylépéses menedzsmentmódszer) indult a folyamatfejlesztés irányítása alatt. Az újítások eredményességét mi sem jelzi jobban, hogy az elmúlt egy év alatt a minőségügy 1445 zárolást jegyzett és 126 külső (vevői) visszajelzést regisztrált, amelyeknek az egyharmada volt gyártott termékek elfogadott reklamációja (a fennmaradó reklamációk többségében a beszállítókhoz kerültek továbbításra). 

Ikon NÉVJEGY


Kovács György

minőségfejlesztési vezető

Gépészmérnökként 12 évet dolgozott az autóiparban, ebből 5 évet leanmenedzserként. Boldog családapa, aki éppen második kislánya születését várja. A munkában számára a minőség az első, szabadidejében pedig a család.

Az egyéni siker közös siker 

Rendszeresen tartunk oktatásokat a munka­társaink számára, amelyeknek célja a mi­nő­ség-­­ellenőrzési eszközök (zárolás, végellen­őrzés, hibakatalógusok) megismertetése, és alkalmazásuk elsajátítása. Fontosnak tartjuk, hogy a reklamációk kapcsán az érintetteknek rálátásuk legyen a teljes képre. Remek példa volt erre az UV-C FiltAir széria­gyártása. (A termékről bővebben itt olvashat). A mintagyártások során a felmerülő problémákat orvosolni tudtuk azzal, hogy bemutattuk a készterméket és működését a munkatársainknak, hogy mindenki érezze a munkája fontosságát, felelősségét. Ezért is szeretnénk nyomatékosítani a mottónkat, miszerint a minőség az első, hogy minden munkatársunk a sajátjának érezze egy-egy termék sikerét, ezáltal partnereink elégedettségét is.”

— Kecskemét, 2020.


Interjú:
 Turcsán Eszter
Szerkesztő: Tamás Anita; Korrektúra: Siklósi Ágnes
Portré: Szojár Anett